Denim playsuit

​/ Playsuit – Dr Denim Sneakers – Golden Goose Sunnies – Prada /

Sitter hemma hos syster yster och jobbar, på deras urmysiga altan. (Kolla in min instagram @joannafingal så förstår ni vad jag pratar om!) Helt okej arbetsplats om ni frågar mig!

Trots resdagen från helvetet igår så kan man faktiskt ha det sämre. Men i alf, tillbaka till gårdagen. Bilen hämtade upp oss kl 05.30 från hotellet. Resan från hotell till flygplatsen var sagd vara 2 tim, men slutade upp på fyra och en halv (!!!). Väl på Athens flygplats så var väntan på flyget även den 4 tim. Väl på flyget som 3,30 tim senare skulle tagit oss till Köpenhamn, vilket det också gjorde. Vi sprang med barnvagn och varsitt barn i hand, till terminalen 15 min bort. (Hade då 40 min på oss tills det att planet till Gbg skulle lyfta). Väl vid gaten så stod det inget på tavlorna, och ingen var behjälplig att veta något utan bad oss avvakta. (!?) 15 min innan planet skulle gå kom det upp cancelled med rött på tavlan. Ville typ då sjunka under jorden. ​Vi letade upp SAS infodisk där det typ stod 500 andra resenärer med nummerlapp före oss. Efter ett tag så kom det en man, gav oss info (eller egentligen ingen info alls förutom att vi skulle åka buss på 4 tim till Göteborg istället för ett flygplan. Här ville jag ännu mer sjunka under jorden.

Hurusomhelst, vi sprang ner, plockade upp vårt bagage från bandet, gick mot tågstationen (skulle vara smidigare och gå snabbare med två barn som rest sedan klockan 05 på morgonen). Sprang ner på perrongen, missade tåget pga anstormning av människor (betalade även här 1100 kr för tågbiljetter som kan slängas i sjön) Tillbaka upp, försökte lokalisera bussterminalen (ni som vet så är ju Kastrup ganska stort) Här var jag nära ett mental breakdown. ​Hittade till bussen i sista sekund. Slungade barn, väskor och handbagage på bussen. Med ledsna barn, (som nu hade rest i över 13 timmar) en kokhet och varm buss, migränhuvudvärk så kom vi tillslut fram till Landvetter och Gbg efter midnatt. Kommer inte ens ihåg hur jag somnade, men det gjorde jag.

PLUS till – Barnen. VÄRLDENS duktigaste små änglar. Samt stor eloge till ensamstående mammor med barn. Wow! MINUS – till SAS och deras urusla info, dåliga flygtider, samt ohjälpsamma och egoistiska svenskar. FY! (Tänker främst på dem som inte ens kan räcka ut en hand och hjälpa till. Nä, bara man själv är okej så är det bra så.

Just ja, jag missade ju även såklart mitt connection flyg från Landvetter efter Köpenhamn flyget som skulle ta mig hem till Stockholm. Ny chans i eftermiddag. Xx