GOTT OCH BLANDAT FRÅN ÅRE

Vi kom fram till Åre i söndags morgon, efter ett nattåg från Stockholm, till Östersund där vi sedan bytte till ett sista tåg mot Åre. Och vad var inte en bättre start än att åka direkt till Copperhill och checka in på deras spa ett par timmar? Bästa tänkbara skulle jag säga.

En söndag i min smak. Spa, vänner och bara massa slappande.

Efter ett par timmar i spa:t duschade vi och svirade om till varmare kläder. Lunch och afterski på Timmerstugan stod på schemat!

Och herremingud vad roligt vi hade. Det var längesen jag skrattade, dansade och hoppade runt som jag gjorde i söndags. Och allt med världens gladaste och galnaste gäng. Och en och annan Aperitivo från Jacobs Creek.

Efter ett par timmars högsång på Timmerstugan tog vi en taxi mot Copperhill som också gav oss nycklarna och tillåtelse att checka in i vårt hus. Och inte vilket hus sm helst, utan Petter Stordalens, The Villa. Nog det största huset jag bott i. Helt galet! Man kan om man vill alltså hyra detta huset tillsammans med kompisar eller andra familjer om man vill. Inte helt o-trist. Mer info finns på Copperhills hemsida.

Kvälls middagen intogs på Copperhill. Nära och bra! hehe. Alla var ganska möra efter Afterskin på dagen så det blev en lugn och mysig tjejmiddag. Och precis såhär brukar en standarbetällning se ut för min del. Skagen eller löjrom.

Klockan ställde vi på 08 för att efter frukost väntade skiduthyrning för en heldag i backen! OJ vad jag längtat! MAGISKT.

Wow, vill man ha vinter så ska man till Åre. BYN är ju helt jävla magisk.

Vi hade sån jäklar tur med vädret för det hade tydligen varit snökaos och stormbyar hela veckan innan vi kom. Vi prickade in solen både i backen och dagen efter på scootersafarin.

Livet på en pinne!
När backarna var gjorda åkte vi hem och la oss på varsitt ställe runtom huset med datorn på magen. Vi hade en timme över för lite datortid.

På kvällen väntade middag på Vinbaren som jag varmt kan rekommendera om ni är i Åre. Mysigt ställe med sjukt goda smårätter. “GURKAN” kan jag varmt rekommendera om ni någon gång är där.

Vi startade vår tisdag kl 07 med YOGA i Adoores sportkläder och den bästa tänkbara läraren. Nämligen Jossan!

Efter frukost var stod en heldagssafari med Scooter på schemat. Jag har aldrig tidigare åkt scooter så detta skulle bli riktigt kul! Det var med bästa Åreguiderna som vi bokade safarin.

Jag tror den här dagen prickar in som en av de bästa dagar jag upplevt rent upplevelsemässigt här i livet. WOW. Adrenalinet och naturen. Bland det bästa jag upplevt faktiskt! 7 timmar av ren njutning.

Ni är väldigt många som frågat om min jacka. Den är från DUCIE, skidbrallor från 8848 Altitude och solisar från Dior.
Tre dygn av konstant skratt med det här gänget. <3

Här var vi på toppen av berget. Och jag tror inte ni förstår frihetskänslan. Jag har själv tidigare aldrig upplevt den så starkt som nu. Jag råder alla om ni har möjlighet att boka en scootersafari om ni är i Åre och be om att få åka hit. WOW.

Ingen tråkig utsikt av ta en eftermiddagsnap framför. Jag bloggar om Carins stuga, där middagen intogs på tisdagkväll, och som helt klart var en av de mysigaste middagställen jag besökt så fort jag fått bilderna. So long!